Hoe weten onze klanten dat dit ook echt klopt en dat dit niet weer een marketingpraatje is? Het percentage reparaties die binnen de garantie termijn vallen ligt op 0.7%. Het aantal annuleringen binnen 14 dagen ligt zelfs op maar 0.5%. Dit is voor ons de bevestiging dat wij het juiste in- en verkoopbeleid uitvoeren. Maar voor klanten is het nauwelijks na te gaan of dit soort cijfers daadwerkelijk kloppen. Gelukkig spreken onze reviews op Trustpilot voor zich. Aan de huidige rating die klanten ons geven (9.3) kunnen andere klanten zien dat de kwaliteit van onze producten, de prijs en onze service ook echt van een zeer hoog niveau zijn. Misschien wel een ongebruikelijk hoog niveau voor refurbished producten.
De vraag is niet langer meer hoe wij ons onderscheiden van onze concurrenten maar hoe kunnen wij ons nóg verder onderscheiden? Daar hebben wij over nagedacht. Al jarenlang zijn wij helder en open naar onze klanten toe. We proberen in te spelen op wensen die klanten echt verder helpen. Simpelweg omdat wij zelf ook consumenten zijn. We willen meer doen dan een mooi marketingpraatje houden over hoe goed dat we bezig zijn of iets dergelijks. En een oplossing hebben we gevonden!
Wij kunnen mooi praten over onze producten. We vragen onze klanten om hun ervaring met onze producten te delen in de vorm van reviews. Nu is het tijd dat onze producten voor zichzelf gaan spreken. Omdat wij zo overtuigd zijn van de kwaliteit van onze refurbished producten hebben wij besloten om vanaf nu op elk product in onze webshop en winkel standaard 2 jaar garantie te geven. Uiteraard zonder dat u daarvoor hoeft bij te betalen zoals bij vele IT refurbishers het geval is.
Wij zijn er bijzonder trots op dat we onze processen zo hebben kunnen optimaliseren dat we onze garantietermijn van 1 jaar kunnen verdubbelen naar 2 jaar! Het heeft een reden dat veel refurbishers (buiten de Apple refurbishers) maar 3 maanden garantie geven. Of dat men moet bijbetalen om een garantie termijn te verlengen. Dit is omdat deze refurbishers bekijken hoe lang hun producten gemiddeld mee gaan en daar een dekkingsprijs aan vast hangen om zo hun eigen garantie werkzaamheden te kunnen bekostigen. Bij Alpha-Shop is het simpel. Er is voor ons maar een klein risico terwijl bij onze klanten het risico wordt weggenomen. Win/win dus!